Gazetka z produktami RTV

Sklepy, które zajmują się sprzedażą artykułów AGD i RTV w wielu przypadkach promują się za pomocą gazetek promocyjnych. Te foldery reklamowe wydawane są z określoną częstotliwością. W zależności od polityki promocyjnej sklepu czas obowiązywania gazetki może być zróżnicowany. Czasami jest to tydzień, czasami dwa. Zawsze jednak jest tak, że w poszczególnych gazetkach uwzględnia się inne produkty, jeśli w danym czasie w promocji była sokowirówka i dany telewizor, to w kolejnej promocji i w kolejnej gazetce pojawiają się już inne produkty.

Takie postępowanie wynika z tego, by promocjami przyciągać jak największe grono zainteresowanych. Gdyby produkty w promocyjnych cenach stale się powielały, to promocje nie przynosiłyby takiego efektu, o jaki chodzi. Poza tym konieczne jest też różnicowanie produktów w ramach jednej promocji. Nawet jeśli dany sklep sprzedaje tylko urządzenia RTV, to w jego gazetkach promocyjnych muszą pojawiać się za każdym razem inne urządzenia. Tylko w taki sposób gazetka promocyjna będzie w stanie zainteresować potencjalnych klientów. Dzisiaj takie foldery wydaje się w wersji drukowanej, ale nie tylko. Udostępnia się je też w formie plików, które można odtwarzać za pośrednictwem stron internetowych. Tutaj gazetka promocyjna wygląda dokładnie tak samo. Przy czym, jeśli dany sklep ma też swój odpowiednik w sieci, to w sklepie internetowym ceny nie zawsze muszą pokrywać się z tymi, które obowiązują w sklepie stacjonarnym. Niekiedy bywa tak, że ceny poszczególnych produktów w obu miejscach są inne.